Umiejętność radzenia sobie w konfliktowych sytuacjach

pobrane (10)Konflikty w pracy handlowca są niemal na porządku dziennym- mówi Anna z Koszalina– Każdemu z nas zależy na najlepszych wynikach, jednak napięcie  związane z pracą towarzyszy nam przez większość dnia. Trafiają nam się różni klienci, często jesteśmy zdenerwowani. Konflikty powodują także przydzielone rejony- jedne uważane za bardziej, inne za mniej korzystne. Jak sobie z nimi radzić? Przecież jako firma musimy działać razem a w takich warunkach to naprawdę bardzo trudne- kończy Anna.

Stresujące warunki pracy dotyczą obecnie wielu zawodów. Konfliktowe sytuacje najlepiej przeczekać. W nerwach często zdarza nam się powiedzieć o parę słów za dużo. To z kolei ciężko odwrócić. Warto przede wszystkim zachować spokój, pozwolić sobie na chwilę przerwy i pooddychać świeżym powietrzem. Warto również zastanowić się czy konflikty w pracy nie wynikają z naszej nadmiernej wrażliwości. Konstruktywna krytyka jest przydatnym narzędziem komunikacji między ludźmi, warto się jej nauczyć. Jeśli jednak sytuacje się powtarzają i wywołują  nadmierny stres należy to wyjaśnić, podać konkretne przykłady sytuacji, które denerwowały. W pracy najważniejszy jest profesjonalizm, zła komunikacja i wzajemne chowanie urazy nie przynosi pozytywnych rezultatów.

W napiętych sytuacjach kieruj się zasadą ograniczonego zaufania. Nie wdawaj się w zbytnią poufałość. Argumentując swoje zdanie przedstawiaj konkrety. Emocje zostaw głęboko w sobie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *