Techniki sprzedażowe, które powinien znać każdy handlowiec

techniki sprzedażoweZawód handlowca z pewnością nie należy do najłatwiejszych. Nie każdy się do niego nadaje, bowiem wymaga dużej dozy pewności siebie i charyzmy. Mimo tego, jeżeli jesteśmy zmotywowani do osiągania założonych celów, to warsztatu profesjonalnego handlowca możemy się nauczyć. Wystarczą dwie rzeczy – po pierwsze: opanowanie technik sprzedażowych, a po drugie: czas, potrzebny na ich zgłębienie i dający możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia w ich stosowaniu.

Technik sprzedażowych w branży handlowej jest prawdopodobnie tak dużo, jak dużo jest specjalistów je analizujących. Skupmy się zatem na tych najbardziej podstawowych. Na początek nie można zwlekać z kontaktem, bowiem szybka odpowiedź na zapytanie zazwyczaj skutkuje pozyskaniem klienta. W sytuacji, w której to my wykonujemy pierwszy krok ważne jest, by nie poddawać się na starcie i próbować kilkukrotnie.

Jeżeli pozyskiwanie klienta wiąże się z kontaktem telefonicznym, warto wykonywać telefony z samego rana lub późnym popołudniem – daje to szansę, że nie przeszkodzimy potencjalnemu klientowi w obowiązkach zawodowych. Ważne jest także, by na wstępie określić cel naszej rozmowy oraz mówić wolno i wyraźnie.

Przyjazny ton głosu możemy z kolei osiągnąć uśmiechając się – nawet jeżeli ten uśmiech nie będzie do końca naturalny. Popularną techniką jest również zadawanie otwartych pytań, na które klient może udzielić dłużej odpowiedzi – dzięki temu bardziej zaangażuje się w rozmowę i będzie skłonny ją kontynuować.  Przydatne jest także przytaczanie pozytywnych opinii innych klientów oraz nadmienienie, że dana oferta jest czasowa bądź ograniczona ilością dostępnych produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *