Osobowość handlowca

 

images (18)

Osobowość handlowca ma olbrzymi wpływ na rezultaty jego pracy. Obalmy kolejny mit. Nie każdy nadaje się na handlowca. Na podstawie wyników badań wyodrębniono cechy osobowości najczęściej spotykane w zawodach związanych z handlem.

Wśród nich znalazła się asertywność, zdolności przywódcze, empatia, sumienność, ekstrawersja, optymistyczne nastawienie, chęć zdobywania nowych doświadczeń i emocjonalność. Z punktu widzenia rekrutera sklasyfikowanie kandydata mogłoby ułatwić określenie jak w danej sytuacji handlowiec może się zachować. Najbardziej pożądanymi cechami okazały się zdolności przywódcze i ekstrawersja. Ułatwiają one pozyskiwanie klientów, charakteryzujące się nimi osoby ciągle poszukują nowych wyzwań. W nieco mniejszym stopniu na wysokie wyniki sprzedaży wpływają także asertywność i pozytywne myślenie. Najbardziej przeszkadzającą cechą okazała się emocjonalność.

Pani Julia pracująca w Kaliszu, historycznej stolicy wielkopolski, na stanowisku handlowca podsumowuje to następująco:

– Im wyższy jest poziom emocjonalności, tym gorsze są wyniki sprzedaży. Ulegając wpływom, wykazując się niską samooceną i lękiem, ciężko jest odnieść sukces w zawodzie handlowca. Co wcale nie znaczy, że ludzie chwiejni emocjonalnie nie próbują w nim swoich sił.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *