Obowiązki zawodowe na stanowisku handlowca

Handlowiec to bardzo ogólne określenie zawodu, związanego z szeroko pojętą organizacją działu handlowego firmy bądź przedsiębiorstwa oraz negocjowaniem umów sprzedażowych. Specjalista, zatrudniony na stanowisku handlowca, zajmuje się kompleksową obsługą klienta oraz realizacją transakcji kupna-sprzedaży. Związane jest to z profesjonalną prezentacją produktów i usług danej firmy, rzeczową odpowiedzią na zapytania ofertowe oraz przygotowaniem i realizacją planów sprzedażowych i tworzeniem umów handlowych. obowiązki handlowca

Handlowiec utrzymuje relacje z partnerami handlowymi, prowadzi skrupulatną dokumentację, wyszukuje dostawców, prowadzi nadzór nad rozliczeniami i reklamacjami, monitoruje posiadane zapasy (pośrednio uczestnicząc w organizacji gospodarki magazynowej). Analizuje oczekiwania klienta oraz potrzeby rynku, prowadzi działania marketingowe i negocjacyjne, zamawia i przyjmuje towary, kontroluje dopełnianie warunków zawartych umów.

Handlowiec często zarządza także zespołem pracowniczym, a wyniki pracy swojej i podwładnych musi regularnie raportować do przełożonych. Praca handlowca opiera się zatem na doskonałej znajomości technik sprzedażowych, a realizacji wyznaczonych zadań musi towarzyszyć silne zorientowanie na cel, wysoka motywacja i kultura osobista oraz chęć osiągnięcia założonych wyników.

Zarządzanie działalnością handlową firmy związane jest również z podejmowaniem działań reklamowych i promocyjnych. Praca nierzadko wymaga także budowania bazy klientów, co może wiązać się z dodatkowymi obowiązkami z pogranicza telemarketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *