Dlaczego kupujemy?

Na czym polega fenomen robienia zakupów? Okazuje się, że to nie ekonomia rządzi handlem a psychologia.

Odkryciem psychologów był fakt, że wiele decyzji podejmujemy pod wpływem impulsu. Specjaliści od psychologii i marketingu zorientowali się już w jaki sposób rozplanować wnętrze sklepu, by zachęcić nas- klientów do większych zakupów. Towar dostępny w zasięgu wzroku i na wyciągnięcie ręki, wąskie alejki sklepowe, wykorzystywanie sprzedaży przykasowej, to wszystko efekt psychologii zakupów. Kusza nas kolorowe billboardy czy gazetki promocyjne. Wzrokowcy błyskawicznie zakodują informacje, aby w stosownym momencie je wykorzystać. Ogromna uwagę poświęcamy kwestii ceny.

-Dając klientowi produkt porównaj go z podobnym o znacznie wyższej cenie. Twoja oferta od razu wyda się atrakcyjniejsza- radzi specjalista ds. sprzedaży z Wałbrzycha.psychologia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *